WebyW.cz

Marketingové zlepšováky

Existuje nepřeberné množství způsobů, jak na internetu posílit svůj marketing. Je dobré mít přehled aspoň o těchto základních.

Copywriting

Psaní marketingových textů, které čtenáře vybízí k nějaké akci.

Zpravidla je „akcí“ myšlen prodej, ale může jít také třeba o registraci do věrnostního programu nebo přihlášení k odběru novinek emailem. Aby texty mohly splnit takový účel, musí být rozhodně šťavnaté, dobře strukturované a uzpůsobené cílovému publiku.

Na internetu není možné opomenout ani obsahové SEO. Ještě před tím, než pisatel spustí svůj písmenkový koncert, je dobré mít přehled o klíčových slovech a tématech, která lidé v souvislosti s daným produktem hledají. To by se pak ve výsledném textu mělo odpovídajícím způsobem projevit.

Internetový katalog

Web sloužící jako setříděný rozcestník na internetové stránky velkého množství firem.

Existují placené i neplacené katalogy. Zápis zdarma může být docela fajn a pomůže vám být o něco lépe vidět, což je důležité nejen pro lidi, ale i pro vyhledávače - viz off-page faktory SEO. Klasický příklad internetového katalogu jsou Firmy.cz.

Na druhou stranu je potřeba si dávat pozor na různé méně známé placené katalogy. Může se vám stát, že vám v mailu přistane zdánlivě lákavá nabídka se za malý poplatek přidat ke stovkám dalších firem v nějakém katalogu. Pokud takové stránky prakticky nikdo nenavštěvuje, registrace vám k ničemu nebude. V horším případě používají některou z nekalých praktik (ať už vědomě či nevědomě), která může negativně ovlivnit vaše SEO.
Oblíbený internetový katalog Firmy.cz.

Reklama ve vyhledávačích

Dokáže dostat váš inzerát na horní příčky ve vyhledávání na Google nebo Seznamu.

Google i Seznam umožňuje firmám zadávat inzeráty na zvolená klíčová slova přes Google Ads respektive Sklik. Při vyhledávání výrazu „kočičí krmivo“ se může zobrazit vaše sdělení s odkazem na vaše stránky. V tomto případě neplatíte za zobrazení reklamy, ale až ve chvíli, kdy na ni někdo klikne. Svou reklamu tu chtějí mít i další firmy, a tak vás určitě zajímá, jak se určí pořadí inzerátů. Zjednodušeně jde o aukci a kdo nabídne vyšší cenu za klik, dostane se na vyšší pozici.
Hlavní kouzlo online reklamy tkví v tom, že si přes analytické nástroje jako je Google Analytics můžete ověřit, které vaše inzeráty jsou nejúčinnější a ty méně výkonné upravit nebo úplně vypnout.
Textové inzeráty ve vyhledávání Google.

SEO - Search engine optimalization

Optimalizace pro vyhledávače pomáhající dostat stránky výše v neplacených výsledcích vyhledávání.

Spousta návštěvníků se na vaše stránky může dostat přes internetové vyhledávače jako je Google nebo Seznam a vy za prokliky nezaplatíte ani korunu. Několik prvních odkazů sice bývá placených, nicméně hned poté následují neplacené výsledky vyhledávání. Čím výše je váš odkaz, tím je vyšší šance, že na něj uživatel klikne.

Jak přesně vyhledávače neplacené výsledky řadí je tajné, aby nemohlo docházet k nekalému ovlivňování. Přece jen však existují techniky, kterými se dá čistým způsobem výsledky zlepšit, což všechno zaštiťuje pojem SEO.

Nejlépe ovlivnitelnou částí je technické SEO. Zkrátka stačí mít dobře nastavené důležité parametry a je to v suchu. Sem patří třeba technická struktura webu, rychlost načítání stránky, responzivní stránky atd. (to u každého webu zajistím).

Další část bývá někdy označována jako obsahové SEO. V této části je možné zabodovat, pokud stránky v rozumné míře obsahují často vyhledávaná klíčová slova, pokud obsah dokáže odpovědět na otázky návštěvníků a podobně.

Ještě bych zde zmínil tzv. off-page faktory, které se nevyskytují přímo na vašem webu. Mezi ně patří třeba odkazy z jiných stránek nebo zmínky na sociálních sítích.