Optimalizace pro vyhledávače pomáhající dostat stránky výše v neplacených výsledcích vyhledávání.Spousta návštěvníků se na vaše stránky může dostat přes internetové vyhledávače jako je Google nebo Seznam a vy za prokliky nezaplatíte ani korunu. Několik prvních odkazů sice bývá placených, nicméně hned poté následují neplacené výsledky vyhledávání. Čím výše je váš odkaz, tím je vyšší šance, že na něj uživatel klikne.
Jak přesně vyhledávače neplacené výsledky řadí je tajné, aby nemohlo docházet k nekalému ovlivňování. Přece jen však existují techniky, kterými se dá čistým způsobem výsledky zlepšit, což všechno zaštiťuje pojem SEO.
Nejlépe ovlivnitelnou částí je
technické SEO. Zkrátka stačí mít dobře nastavené důležité parametry a je to v suchu. Sem patří třeba technická struktura webu, rychlost načítání stránky,
responzivní stránky atd. (to u každého webu zajistím).
Další část bývá někdy označována jako
obsahové SEO. V této části je možné zabodovat, pokud stránky v rozumné míře obsahují často vyhledávaná klíčová slova, pokud obsah dokáže odpovědět na otázky návštěvníků a podobně.
Ještě bych zde zmínil tzv.
off-page faktory, které se nevyskytují přímo na vašem webu. Mezi ně patří třeba odkazy z jiných stránek nebo zmínky na sociálních sítích.