GDPR do internetového prostředí citelně zasáhlo a správci webových stránek by s ním určitě měli být seznámeni. V dřívějších dobách bylo běžné na stránky házet bez rozmyslu hromady různých měřících a reklamních skriptů (např. Google, Seznam, Facebook). V dnešní době se to neobejde bez odpovídajícího právního základu, což u těchto služeb bývá výslovný informovaný souhlas získávaný přes
Cookie lištu.
„Informovaný souhlas“ není jen tak. Běžně se za tímto účelem zřizuje speciální stránka pojmenovaná
Zásady ochrany osobních údajů. Tam návštěvníci najdou, jaké osobní údaje sbíráte a za jakým účelem, jaké cookies k tomu používáte a další informace.
Mezi další hojně diskutované novinky patří pozice Pověřence pro ochranu osobních údajů (DPO). Jeho hlavním úkolem je monitorování souladu zpracování osobních údajů s právními předpisy. Pověřence nemusí jmenovat všechny firmy. Většina webů malých firem nedává důvod pro jeho jmenování, a tak to stejně jako celé GDPR nemusí být žádný strašák.